.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح مناظره بروجردی و حسینیان در برنامه رو به فردا
مشروح مناظره بروجردی و حسینیان در برنامه رو به فردا

برنامه رو به فردا که قرار بود با حضور دکتر ولایتی و دکتر محسن رضایی برگزار شود به دلیل انصراف دکتر ولایتی با حضور این دو برگزار نشد و سرانجام منتهی شد به حضور روح الله حسینیان و علاالدین بروجردی دو تن از حامیان دولت دکتر احمدی نژاد . در همین حال مجری برنامه نیز از حامیان مشهور دکتر احمدی نژاد است .

این در حالی است که حضور چهره هایی از دو جناح و با دیدگاه های متفاوت سبب استقبال از این برنامه شده بود که ظاهراً ترجیح بر این داده شده دوباره برنامه به روال گذشته خود برگردد .

شایان ذکر است حسینیان و بروجردی طی چند ماه گذشته بارها در شبکه های مختلف تلویزنی دیدگاه های خود را مطرح کرده اند .
نکته جالب در این مناظره این بود که هر دو طرف به تأیید سخنان یکدیگر می پرداختند و اساساً شبیه به میزگرد بود تا مناظره .

روح الله حسینیان سخنان خود را با حمله به موسوی آغاز کرد و ستاد وی را به تشکیل استودیو مستقیم برای تلویزیون بی بی سی متهم کرد .

حسنییان هم چنین مدعی شد ما به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها مسائل مختلف را پیگیری نکردیم و آتش زیر خاکستر ماند . مسائلی مانند 18 تیر که معاونینی از وزارت کشور دولت خاتمی در آن دست داشتند .

بعداً همانها مسئله خروج از نظام را مطرح کردند و بعداً نیز در مجلس ششم تحصن کردند . البته اکنون برخی از آنها دستشان رو شد و زندان هستند .

وی همچنین خواستار ریشه یابی ماجرای اخیر شد و اعلام کرد باید ریشه خشکانده شود .

این در حالی است که یامین پور نیز تقریباً موضعی می گیرد که حسینیان را به حرف های بیشتر وادارد و کاملاً مشخص است که مجری برنامه نگاه خاص خود را حاکم می کند .

یامین پور از حسینیان پرسید که شما معتقد نیستید که اینها با توبه سیاسی می توانند بازگردند که حسینیان گفت : اینها سبب کشته شدن عده ای از بهترین جوانان عزیز ما از جمله 10 بسیجی شدند و به حمایت خارجی ها از آنان اشاره کرد و گفت : طرح این مسئله که ما باید از اینها بگذریم اشتباه است . نباید به راحتی بگوییم که بر گذشته ها صلوات و بنده به عنوان کسی که تجربه سی ساله انقلابی دارم و به عنوان محقق تاریخی راه بازگشتی نمی بینم .

بروجردی نیز در این برنامه به تفسیر سخنان حسینیان می پردازد و می گوید که منظور حسینیان چیست ؟!

بروجردی گفت : منظور جناب آقای حسینیان این است که هر کس که عامداً و آگاهانه به نظام ضربه می زند حذف شود و این مهم نیست که چه اسمی دارد و هر کس که می خواهد با هر نامی به نظام ضربه بزند تکلیف خیلی روشن است .

بروجردی همچنین به خباثت های دولت انگلیس اشاره کرد و به طرحی در مجلس اشاره کرد که به موضوع رابطه ایران با انگلیس می پردازد.

وی این طرح را کاری شبیه به طرح مجلس در الزام دولت به عدم اجرای پروتکل الحاقی خواند .

در همین حال یامین پور از حسینیان پرسید برداشت وی از سخنان رهبری انقلاب درباره لزوم شفاف سخن گفتن نخبگان پرسید که حسینیان گفت : نخبگان سه گروه شدند . گروهی که رسماً در مقابل رهبری و ارمانهای امام و انقلاب ایستاند و همان کارهای دشمن را کردند . سران فینه در برابر کارهایی که دشمن کرد چه کردند ؟ بعد از سخنان رهبری در نماز جمعه چه کردند ؟ نظام را به بدترین الفاظ متهم کردند . مگر آمریکا چه می کند که اینها نکردند . نباید توجیه کرد . دشمن کسی است که در برابر نظام است . حالا حضرت ا... باشد یا برژینسکی . در آمریکا باشد یا در قم . نباید تلاش کنیم که مسامجه کنیم . نظام جمهوری اسلامی عبارت است از ارکان نظام و رهبری نظام . وقتی کسی قانون اساسی را زیر پا می گذارد و علیه رهبری موضع می گیرد که نمی شود گفت اینها با نظام هستند .

یک عده از نخبگان هم یکی به میخ می زنند یکی به نعل . یکی از مشکلات من در مجلس هم همین بود . وی در این بخش از سخنانش حملات خود را به برخی مسئولان در مجلس اشاره کرد و از آنها انتقاد کرد و گفت اگر هم موضوع بگیرند یکی به این طرف می زنند و از افراطیون می گویند که من درباره افراطیون هم حرف دارم . اما واقعیت این است که یک عده آمده اند آتش زدند و مردم را کشتند و ...

حسینیان ادامه داد: ممکن است از ناحیه ای خطایی هم روی داده باشد . حالا ما بیایم این مسائل فرعی را مهم بدانیم و فتنه را فرعی بگیریم و کمیته تشکیل دهیم و ... .

اما عده ای هم البته کوتاه نیامدند و از رهبری و نظام دفاع کردند در این شرایط .

بروجردی نیز گفت : ما مبنای خود را به دفع و رفع فتنه گذاشتیم و با حضور در صحنه شروع به کالبد شکافی کردیم . در این کمیته نیز از کمیسیون های مختلف نیز حضور داشتند و به زندان ها رفتیم و با زندانیان صحبت کردیم و آن گزارشی که قرائت شد جمع بندی ده ها ساعت بحث و تحقیق بود و آن هم چکیده بود و نخواستیم که مفصل باشد .

وی گفت : ما باید مبنا داشته باشیم . مبنا هم باید قانون باشد که همه باید قبول داشته باشند . اگر این را مبنا قرار دهیم مشکلات حل می شود . جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که از سالهای اول و با نظر امام قانون اساسی داریم و کشور قانونمندی هستیم .

حسینیان اما گفت اگر تدابیر بروجردی نبود خواست کسانی که این کمیته را تشکیل دادند چیز دیگری بود . ما معتقدیم که باید در زمان جنگ زمان شناس باشیم و اصول را فراموش کنیم و به فروع برسیم . آن زمان طرح این مسئله در مجلس شورای اسلامی که در کشور بحران ایجاد شده بود یک مسئله انحطاطی بود و کسانی که این کار را کردند بیشتر دنبال منافع شخصی خودشان بودند .

حسینیان در ادامه برنامه به روند برگزاری انتخابات و تلاش نظام برای رفع شبه ها اشاره کرد .

حسینیان در ادامه گفت این صبوری از رهبری است که سیاست جذب دارند اگر دست ماها بود که کار را تمام می کردیم .

وی گفت نظام و رهبری همه تلاش خود را کرده اند و اگر کسی نیامد دیگر نخواسته بیاید . آنها بیانیه های طلب کارانه می دهند . اینها دنبال ساقط کردن دولت هستند و از مجلس می خواهند که دولت را سرنگون کند . مگر می شود ؟ این دولت با رأی 24 میلیون مردم روی کار آمده است . اولش ابطال انتخابات را می خواستند که مقاومت و تدبیر رهبری سبب شد به هدفشان نرسند و حالا می خواهند که دولت ساقط شود .

بروجردی نیز گفت : ما هم در گزارش خودمان به علت اساسی حوادثی مانند کهریزک را مورد اشاره قرار دادیم . به مظلومیت نیروی انتظامی را . اینها 1000 مجروح دادیم و برای تقدیر از آنها دعوت کردیم و برای عیادشان به منزلشان رفتیم .

وی درباره دولت نیز گفت : یک انتخابات قانونی برگزار شده و همه مراحل قانونی انجام شده است و رهبری حکم را تنفیذ کرده اند و مجلس هم رأی داده است و لذا دیگر کسی حرفی دارد آب ریختن به آسیاب دشمن است .

وی در ادامه تأکید کرد که کشور ما کشور آزادی است و احزاب و روزنامه ها می توانند فعالیت کنند و این همه روزنامه از دولت انتقاد می کنند . ما مدعی هستیم که در منطقه آزادترین کشور هستیم و از کشورهای اروپایی نیز در بسیاری از مسائل جلوتریم .

حسینیان در ادامه برنامه طرح حکمیت و وحدت را انحرافی می دانند . آنها نشسته اند و گفته اند که ما پایگاه اجتماعی خود را از دست داده ایم و در نظام هم پایگاه مان را از دست داده ایم. لذا افتاده اند دنبال نامه نگاری و توبه نسبت به آمریکا و انگلیس . این کار را بکنند . توبه هم بکنند . اما این توبه نزد خداست و نظام باید حسابش را از این مسائل و افراد جدا کند .
بحث حکمیت انحرافی است . ضمن اینکه کشوری که رهبری و قانون اساسی دارد حکمیت برای چه ؟ حکمیتی بهتر از رهبری پیدا می شود ؟ ایشان در نماز جمعه بعد از انتخابات حکمیت کردند و مواضعشان را اعلام کردند . آنها باید تبعیت می کردند . قانون اساسی هم داریم . ما در حکمیت هم خیری ندیدیم اجازه بدهید که آن حکمیت تلخ تاریخی تکرار نشود و اجازبه بدهید قانون تکلیف را روشن کند .

بروجردی هم گفت اصلاح طلبان یا قانون اساسی را قبول دارند یا ندارند و اگر دارند که باید به قانون گردن نهند و به نظر من قانون می تواند مبنای خوبی باشد . ما شاید در آینده هم چنین مسائلی داشته باشیم . ما یک مبنای قوی داشته باشیم و قانون مبنا باشد . فصل الخظاب هم قطعاً رهبری است .

حسنیان در ادامه گفت : من بدون مسامحه عرض کنم . بعضی ها از این جناح آدم ساده ای هستند و حرف ها را علنی می کنند . مثل این پیشنهاد لویی جرگه .

وی افزود : چرا وقتی ما قانون اساسی داریم و راهکارهاش مشخص است و به لویی جرگه استناد کنیم و مدل افغانی را بخواهیم اجرایی کنیم .

در ادامه بروجردی به وضعیت زندان ها اشاره کرد و از وضعیت زندان ها ابراز رضایت کرد و گفت آمار بازداشت ها تا حداکثر 4000 نفر بازداشت شدند که اکثر قریب به اتفاقشان آزاد شدند .

حسینیان هم در ادامه برنامه گفت : در انتخابات حدود 13 میلیون هم رأی دادند به آقای موسوی . مردم حق داشند . ما حرفمان با اینها نیست . از اینها متشکریم چون جز کسانی هستند که حماسه 40 میلیونی را افریدند . عده ای از نخبگان هم بودند که حمایت کردند که بعداً پشیمان شدند و برگشتند . در مورد دستگیر شدگان هم باید تفکیک قائل شویم و. برخی از اینها بچه های مذهبی بودند که تحت القای رادیوهای بیگانه قرار گرفتند که اگر من قاضی بودم همه اینها را ازاد می کردم . ولی کسانی که شرارت های حادی انجام دادند و حلقه های اصلی هدایت کننده این جریان بودند باید با قاطعیت تمام با اینها برخورد کرد .

وی در پایان گفت : این انقلاب مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است . منتها باید آزمایش های متعددی انجام دهیم . ما خودمان هم نمی دانیم که در کدام اردوگاه قرار می گیریم . اردوگاه حضرت مهدی (عج) یا دجال . این آزمایشات برای همین هست که خالص ها مشخص شوند . این مردمی که می خواهند در رکاب مولا بجنگند باید خالص باشند . همه مسائل نشانگر یک آینده روشن روشن روشن بدون هیچ شک و شبه ای است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 بهمن 1388
خیلی یک طرفه بود
حسین محمدی 2 بهمن 1388
شمارا به خدا این مناظره بود .چرا صدا وسیما مردم را به مسخره گرفته .حسیننیان یک سری حرفهای کلیشه ای را که قبلا توسط خودش یا همپالگی هایش گفته بودند تکرار کرد وآقای بروجردی هم نتوانست از گزارش کمیته ای که خودش رئیس آن است دفاع کند گهی به میخ می زد گهی هم به نعل.حسننیان هم طوری صحبت میکرد که گویا در ایران فقط یک نفر طرفدار ولی فقیه است وآن هم ایشان هستند.واقعا شرم آور است .ملت شریف ایران اکثریت طرفدار امام خامنه ای هستند وآنرا بارها در راهپیماییها نشان داده اند آقای حسینیان خجالت نمی کشید این حرفهای بی ربط را تکرار مکنید.
مينا 2 بهمن 1388
بسيار بسيار لذت بردم و استفاده كردم چقدر خوبه صدا و سيما خطوط قرمز رو رعايت كنه ديشب اگر اجراي خوب مجري برنامه نبود اين دو نفر با اين همه اختلاف نطر همديگه رو تيكه و پاره ميكردند
نا شناس 2 بهمن 1388
وي وي وي ديشب ادم حالش بهم ميخورد.همين كارا ميكنن كه كسي حاضر نيست حضور داشت باش توي اين نو طرح ها.اول امدن با مناظره بين اصلاح طلب و اصولگرا بيننده جمع كردن بعد به يكباره امدن هردو رو اصولگرا اوردن تا حرف خودشون رو بخورونن به مردم.ببينيد چقدر بدبخت تو سري خور شده بودن اصلاح طلبا كه مجري كله پوك اصولگرا ازشون دفاع ميكرد.
علي 2 بهمن 1388
كاش بعضيها به جاي مردم حرف نمي زدند مردم خود شعور دارند.
ali 2 بهمن 1388
واقعاً صدا و سیمای ما مایع خجالت است. خودشونو مسخره کردند با این مناظره. هر چی بیننده جمع کرده بود یه شبه پروند!
عبداله الهی 3 بهمن 1388
بهتر است ابتدا مفاهیم واژه ها واصطلاحات با دیدگاه مورد نظر تبیین شود وفرهنگ لغات جدیدی تدوین شود ومراد از مناظره مشخص شده وفرهنگسازی صورت بگیرد وسپس ازمردم دعوت شود به تماشای مناظرررره!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.